Фізики уточнюють оцінку розміру нейтронної зірки - новини космосу, астрономії та космонавтики на ASTRONEWS.ru

29 червня 2018 7:06:02

Фізики уточнюють оцінку розміру нейтронної зірки

Наскільки велика нейтронна зірка? Згідно з попередніми оцінками, її діаметр становить від 8 до 16 кілометрів. У новій науковій роботі астрофізики змогли визначити розмір нейтронної зірки в інтервалі не більше 1,5 кілометра, використовуючи статистичний підхід на основі даних, зібраних за допомогою гравітаційно-хвильових обсерваторій.
Нейтронні зірки є найбільш щільними об'єктами Всесвіту - їх маса перевищує масу Сонця, однак вся ця маса зосереджена в межах компактної сфери, розмір якої можна порівняти з розміром Франкфурта, пояснили автори роботи. Однак це лише груба оцінка розміру нейтронної зірки. Протягом більш ніж 40 років фізики-ядерники намагаються з'ясувати розмір нейтронної зірки, оскільки це дасть важливу інформацію про фундаментальні параметрах поведінки матерії при щільності, близьких до щільності ядра атома.
Поведінка матерії при звичайних щільності описується рівнянням стану, однак для нейтронної зірки рівняння стану залишається до сих пір невідомо фізикам. У своїй новій роботі вчені пішли іншим шляхом: вони використовували статистичні методи для визначення розміру нейтронної зірки в вузьких межах. Для того щоб встановити ці нові межі, вони провели розрахунок більш ніж два мільярди теоретичних моделей нейтронних зірок, вирішуючи рівняння Ейнштейна, що описують рівновагу цих релятивістських зірок, і об'єднали цей великий набір даних з результатами вимірів, виконаних при спостереженнях події GW170817 за допомогою гравітаційно-хвильових обсерваторій. Згідно з результатами, отриманими командою, уточнений розмір нейтронної зірки становить від 12 до 13,5 кілометра.
Дослідження опубліковане в журналі Physical Review Letters; головний автор Еліас Р. Міст (Elias R. Most).