Статьи

&&& Запитуємо, вчимося, працюємо ... &&& Все про 1С:) ...

  1. 1. Оприбутковуємо МБП на склад
  2. 2. Вводимо МБП в експлуатацію
  3. 3. Переміщаємо МБП в експлуатації
  4. 4. Списуємо МБП з експлуатації

Автор: Admin • 17.05.2014

На більшості підприємств досить "холодну" ставлення бухгалтерії до питань обліку МБП пояснюється небажанням зв'язуватися з "непотрібними", як багатьом здається, документами і, що більш істотно, прагненням "спростити" собі життя, яка і так ускладнена іншими проблемами, пов'язаними зі змінами в податковому законодавстві та іншими ... Крім того, при переході на 1С: Підприємство 8, більшість бухгалтерів в принципі не знають, як правильно відобразити в програмі облік МБП. У цьому уроці ми розглянемо порушену тему ...

Для довідки: "МБП - малоцінні і швидкозношувані предмети, які використовуються протягом не більше 1 року або нормального операційного циклу, якщо він більше 1 року".

Щоб розуміти, про що піде мова, нам необхідно знати методологічну суть порушеного питання. Для цього, перш за все, я відправлю наших читачів, які тільки починають свою бухгалтерську діяльність, до вивчення П (С) БО 9 "Запаси" (зокрема, за все що стосується обліку МБП), а потім ознайомитися із методикою оприбуткування та обліку МБП (на прикладі канцтоварів) на підприємстві, описаної в газеті "Все про бухгалтерський облік" № 89 за 2011, с. 14; № 94 за 2011, с. 30; № 115 за 2011, с. 48, № 16 за 2012 р, стор. 30., а в концентрованому вигляді можна почитати тут .

Поясню, чому я так роблю. Справа в тому, що весь ресурс і конкретно цей урок орієнтовані на вже має базові знання в сфері бухобліку фахівця, який хоче підвищити свій професійний рівень і придбати ще один корисний навик роботи з програмою.

Але залишимо цей "художній свист" і таки приступимо до основного матеріалу уроку.

1. Оприбутковуємо МБП на склад

Опустимо подробиці оформлення рахунку і виконання оплати постачальнику, тому що на цьому етапі ніякої різниці між придбанням товару, матеріалу, послуги або іншого запасу не існує. Нас більше цікавить факт оприбуткування надійшов МБП на підприємство. У цьому нам допоможе документ "Надходження товарів і послуг" (шлях: інтерфейс "Повний", команди: "Документи" -> "Управління закупівлями" -> "Надходження товарів і послуг") Справедливості заради хочу зауважити, що цей документ можна сформувати на підставі рахунку або замовлення, але знайти його можна саме за вищевказаною шляху. Приклад заповнення форми цього документа, а також приклад заповнення картки номенклатури дивіться на малюнку нижче. Все, на що необхідно звернути особливу увагу, виділено рамкою або просто кольором.

Після того, як ми переконалися, що картка номенклатури заповнена вірно і документ правильно оформлений і проведено, контролюємо результат його проведення клацанням по команді "Перейти", що знаходиться в панелі команд документа, і вибираємо команду "Руху документа по регістрах". Звертаю особливу увагу бухгалтерів: я не лізу в оборотку або тільки в бухгалтерські проводки !!! А дивлюся всі рухи документа, тому що пам'ятаю - ОСВ в УПП не є первинною! І левова частка потрібної мені в подальшому інформації зберігається саме в регістрах! Але продовжимо. Що ж я побачу після виконання вищевказаної команди? Див. Мал. нижче.

Як бачите, регістрів БАГАТО. На малюнку вони відображені в згорнутому вигляді, у Вас же регістри будуть розгорнуті. Потрібні мені для аналізу дані зберігаються в регістрах, які обведені рамкою. На що слід звертати увагу в першу чергу Ви, згодом, і самі навчитеся. Я лише продемонструю як приклад на одному з регістрів, на що дивлюся я: рис. нижче.

Переконавшись, що вся необхідна інформація записана в системі, переходимо до наступного етапу - введення МБП в експлуатацію.

2. Вводимо МБП в експлуатацію

І ось тут більшість бухгалтерів, щоб не морочитися з "непотрібної", на їхню думку, документацією, просто списує МБП на витрати або документом "Списання товарів", або взагалі ручками: документом "Операція" ...

Господа! Це ВКРАЙ згубна практика! Бо тим самим ми порушуємо законодавство і стандарти обліку! МБП просто як товар списувати МОЖНА !!! Оскільки ми їх не виробляємо і ними не торгуємо, вони спрямовані на задоволення господарських потреб підприємства, а значить - вони повинні відпрацювати належне їм час (до 1 року), дивимося П (С) БО 9.

При коректному обліку МБП спочатку вводяться в експлуатацію, а вже потім, після закінчення певного часу, списуються з експлуатації.

Для введення МБП в експлуатацію, скористаємося спеціальним документом "Передача матеріалів в експлуатацію" (шлях: інтерфейс "Повний", команди: "Документи" -> "Спецодяг та спецоснащення (МБП і малоцінні необоротні активи)" -> "Передача матеріалів у експлуатацію ") Скільки свого часу було поламано списів в сутичках з бухгалтерами, доводили, що спецодяг, а вже тим більше спецоснащення, до МБП не мають ні найменшого відношення, і що рахунки обліку у них різні, і що 1с-ники" тупі і дурні "і нічого в обліку не тямлять :) Не буду вступати в черговий раз в олеміку: є, як є. Переписувати програму ніхто не буде, а, відтак, приймаємо як належне і працюємо. Для нас важливий результат, а він, повірте, буде саме таким, як нам потрібно!

Отже, відкриваємо за вищевказаною шляху потрібний нам документ і заповнюємо його приблизно так, як на малюнку нижче:

Думаю, з малюнка все ясно. Зазначу тільки, що для зручності заповнення табличній частини документа найкраще користуватися командою "Підбір" (відзначена червоним виділенням) і вибирати вводяться в експлуатацію МБП за допомогою спеціального вікна. Налаштування, що забезпечують максимальну зручність, теж виділені. У табличній частині обов'язково контролюємо ті поля, які виділені рамками. І ще одна замітка: в моєму прикладі МБП йдуть на виробництво, у Вас це може бути будь-який інший підрозділ, і способи відображення витрат повинні бути налаштовані ще до початку роботи з програмою.

Переконавшись, що документ оформлений коректно, всі дані для обліку обрані і все МОЛ призначені, проводимо документ і знову контролюємо себе, клацнувши по вже відомій Вам кнопці "Перейти" і вибравши руху по регістрах. Знову відкриється вже знайоме Вам вікно з переліком задіяних в операції регістрів. Потрібні нам виділені. Див. Мал. нижче:

нижче:

І, як уже заведено, приклад контролю інформації в парі цікавлять нас регістрів:

І, як уже заведено, приклад контролю інформації в парі цікавлять нас регістрів:

Регістр накопичення "Матеріали в експлуатації".

Регістр накопичення Матеріали в експлуатації

Регістр бухгалтерії "Журнал проводок (бухгалтерський облік)".

Хочеться звернути увагу бухгалтерів на те, що з цього моменту МБП для бухобліку як би не існує! І якщо Ви будете тут шукати знайомий Вам по 7-ке позабалансовий рахунок МЦ, то, швидше за все, в цій конфігурації Ви його не знайдете. "А як же я тоді пізнаю, скільки МБП у мене в екплуатациі, та й взагалі, з чого мені тоді їх списувати?" - запитаєте Ви. І Ваше запитання буде цілком логічний ... Для користувача 7-ки. В УПП все трохи інакше. Я не просто так трохи вище показав приклад контролю регістру "Матеріали в експлуатації". П редвосхіщая справедливе обурення з приводу: "Що, мені тепер, потрібно буде постійно заходити в документи і стежити за регістрами ?!" Відповім - ні! Не потрібно лазити по регістрах постійно! Для цього є спеціалізований звіт "Відомість за матеріалами в експлуатації" (шлях: інтерфейс "Повний", команди: "Звіти" -> "Спецодяг та спецоснащення" -> "Відомість за матеріалами в експлуатації"). Приклад подібного звіту пропоную для вивчення нижче:

І тут же, передбачаючи розчарування з приводу, а де ж вартість? Зверну увагу читачів на інший звіт, що знаходиться по тому ж шляху, але вже для обліку вартості :). З Вашого дозволу, картинку викладати не буду. Її можна розглянути і самостійно вже в своїй програмі.

Резюмуючи вищеописане, залишиться сказати, що завдання по введенню МБП в експлуатацію ми виконали, як проконтролювати цей процес ознайомилися і нам залишилося тільки перемістити МБП, що знаходяться в експлуатації, в разі зміни матеріально-відповідальної особи, а також списати знаходяться в експлуатації МБП, коли їм прийде для цього час.

3. Переміщаємо МБП в експлуатації

Іноді трапляються на підприємстві моменти, коли матеріально-відповідальна особа в силу обставин не може більше бути матеріально-відповідальною, і все, що знаходиться під його відповідальністю, необхідно передати іншому. Для вирішення цієї ситуації в УПП існує документ "Переміщення матеріалів в експлуатації" (шлях: інтерфейс "Повний", команди: "Документи" -> "Спецодяг та спецоснащення (МБП і малоцінні необоротні активи)" -> "Переміщення матеріалів в експлуатації ") Цей же документ можна оформити і на підставі вищеописаного документа" Передача матеріалів в експлуатацію ", але знайти його потім можна саме шляхом, вказаним мною раніше. Детально описувати його призначення не бачу особливого сенсу, тому що воно видно з назви документа, а ось як його правильно оформити, дивіться на малюнку нижче:

Думаю, що і так все зрозуміло :) Тепер, після проведення документа, контролюємо руху по регістрах, см. Приклад:

А після, додатково контролюємо зміни в уже відомому Вам звіті "Відомість за матеріалами в експлуатації":

Як бачимо, наші МБП благополучно перекочували від одного МОЛ до іншого. На цьому етап передачі МБП в експлуатації можна вважати виконаним. І нам з Вами залишилася сама малість - списання. До вирішення цього завдання і переходимо.

4. Списуємо МБП з експлуатації

Для списання МБП з експлуатації ми з документальних свідчень "Списання матеріалів з експлуатації" (шлях: інтерфейс "Повний", команди: "Документи" -> "Спецодяг та спецоснащення (МБП і малоцінні необоротні активи)" -> "Списання матеріалів з експлуатації "). Наші рухи тіла не відрізнятимуться оригінальністю, тому що для оформлення цього документа, маючи знання і навички по введенню і переміщенню МБП, особливо перекручуватися не вийде :) Документи-то типові! Дивимося на малюнок і мотаємо на вус:

І що ми бачимо? Так, фактично все те ж, що і раніше. І контролюємо одні і ті ж параметри. Думаю, коментарі тут зайві. А що ж в регістрах? Їх склад не змінився, змінилися лише руху, що ми і спостерігаємо на прикладі нижче:

Наші МБП благополучно виведені з обліку :) Чого ми, в принципі, і домагалися.

Коротко резюмуючи все вишерассказанное, можна зробити висновок: насправді, знаючи, як і де в УПП враховувати малоцінні і швидкозношувані предмети, ніяких проблем виникнути не повинно, та й не виникає. Чого і Вам бажаю, шановні читачі!

До нових уроків!

PS: Якщо у Вас є якісь заперечення або зауваження, не соромтеся, пишіть! І ми з Вами ОБОВ'ЯЗКОВО їх розглянемо, обговоримо і прийдемо до спільного знаменника. Успіхів!

Що ж я побачу після виконання вищевказаної команди?
А як же я тоді пізнаю, скільки МБП у мене в екплуатациі, та й взагалі, з чого мені тоді їх списувати?
А що ж в регістрах?

Новости


 PHILIP LAURENCE   Pioneer   Антистресс   Аромалампы   Бизнес   Игры   Косметика   Оружие   Панно   Романтика   Спорт   Фен-Шуй   Фен-Шуй Аромалампы   Часы   ЭКСТРИМ   ЭМОЦИИ   Экскурсии   визитницы   подарки для деловых людей   фотоальбомы  
— сайт сделан на студии « Kontora #2 »
E-mail: [email protected]



  • Карта сайта