- Зовсім не романтично: про головні мінуси професії
- А як у них? Враження про європейський сервісі
- Без зайвих ризиків
Ким мріють стати хлопчаки в дитинстві? Одні з задоволенням малюють у своїй уяві космічний корабель, на якому полетять в космос. Інші впевнені в тому, що будуть рятувати людей. Для третіх важливо зібрати якомога більше інформації про професії моряка. Тим часом чимало хлопців ще в дитячому саду грали в водія великої машини. Табуретка перетворювалася в кабіну, замість керма - порожня тарілка ...
Досить часто молоді люди, замислюючись про професії далекобійника, думають про романтику далеких доріг, про нескінченних подорожах і зустрічах з новими, цікавими людьми, незвичайними місцями. Однак в реальному житті далекобійник - одна з найскладніших і найнебезпечніших професій, все особливості якої водіям доводиться пізнавати на власних помилках.
Зовсім не романтично: про головні мінуси професії
Мозирянін Сергій Дайнеко про професії далекобійника не мріяв - так склалися обставини. Думає, що настане час, коли він буде працювати вдома, поряд зі своєю сім'єю. Однак у даний момент професію свою вважає цікавою і від довгих подорожей отримує задоволення.
В дорозі всі водії-далекобійники - друзі (Сергій Дайнеко - на передньому плані).
В дальнобой наш співрозмовник прийшов в 2009 році. Спочатку працював в російській компанії, потім перейшов в європейську. Пропрацювавши кілька років, вирішив на час залишити це заняття, так як молодій дружині потрібна була допомога - в сім'ї народився син. «Звичайно, головним плюсом нашої роботи вважаю високу заробітну плату, яка мене мотивує. Але мінуси також є. І основною складністю, з якою стикаються всі далекобійники, є розлука з близькими і коханими людьми. Особливо складно розлучатися зі своїм малюком. Ми, водії, в дорозі дуже переживаємо за свою сім'ю і десь на стоянці часом ділимося самі і вислуховуємо історії про чиїсь близьких. Я дуже вдячний своїй дружині Тетяні за те, що вона підтримує мене, часом терпить і завжди розуміє, приймає особливості моєї професії. Добре, що є інтернет і завдяки йому можливість хоча б зрідка телефонувати, ділитися новинами та почуттями один з одним. Я дуже люблю свою дружину, синочка Рому і в дорозі дуже сумую за своєю сім'єю. Це досить складно. Нещодавно пішов з життя мій дідусь, який був моїм справжнім другом. А я був у рейсі ... На жаль, буває і таке - ніхто від цього не застрахований », - ділиться з нами своїми думками Сергій.
А ще в далекій дорозі може статися що завгодно, починаючи від простого проколу колеса до зіткнення з лосем. І, ясна річ, такі ситуації передбачити неможливо. Водій постійна напруга в дорозі називає ще одним мінусом професії: «Щогодини може статися щось нове, не знаєш, як закінчиться твій день, а тому доводиться завжди бути напоготові».
Тому найкращим сервісом в дорозі водії-далекобійники вважають рацію. Саме вона дає можливість, якщо у тебе щось сталося, попросити допомоги. Адже майже всі далекобійники «в каналі» - у них включена рація, по якій, власне, вони і дізнаються всю дорожню ситуацію та й просто спілкуються.
Звичайно, коли вдома водія чекають сім'я, близькі люди, долати різні труднощі в дорозі набагато простіше. Все-таки надійний тил потрібен, навіть коли ти знаходишся за кілька тисяч кілометрів від дому. Навіть, напевно, в цьому випадку особливо важливі близькі стосунки зі своєю сім'єю. Але в дорозі не обійтися і без дружньої підтримки. У цьому наш співрозмовник переконаний. Повторює думку, озвучену спочатку: «В дорозі ми не одні, тому що, по-перше, у всіх нас є рація, по якій ми можемо зв'язатися один з одним в будь-якій екстреній ситуації, попросити допомоги, запитати, як проїхати або навіть просто поговорити . На дорозі не має значення, хто ти за національністю, в будь-якому випадку тобі завжди допоможуть. Ось простий приклад. Зараз я роблю паузу у Франції - стою на хорошому місці, тут створені всі умови для відпочинку. Стою тільки я і колега з Румунії. Так він з ранку прийшов, постукав і запитав, чи потрібно мені щось купити в магазині. Людині необхідно було зробити коротку паузу, він їхав в магазин, а тому поцікавився, чи потрібно і мені щось купити. Цю людину я бачив вперше. Звичайно, знання будь-якої іноземної мови хоча б на початковому рівні в нашій професії вітається. Але і без цього завжди можна постаратися зрозуміти один одного. На російських дорогах самотності також не відчувається. Тут, напевно, водії ще більш дружні. Є деякі траси, наприклад, на Владивосток, де водії особливо уважні один до одного. Тільки ти зупинився, за тобою відразу ж зупиняється хтось інший для того, щоб поцікавитися, чи потрібна тобі якась допомога ».
Додатковою складністю вважає і особливість організації побуту в дорозі. Водії практично завжди сплять в машині. Буває, що у вихідні ночівля організована в готелі, але знову ж таки це не завжди, і найчастіше далекобійникам доводиться вкладатися спати у власному авто. Тут же готують їжу: є газовий балон, все найнеобхідніше для того, щоб приготувати, наприклад, смачний сніданок. Водієві все доводиться робити самому, і це виховує в людині самостійність, організованість, вчить правильному плануванню. Втім, наш співрозмовник говорить, що в кабіні його машини і спальне місце, і кухонна зона організовані з великим комфортом: є можливість виспатися і добре відпочити без шкоди для здоров'я.
А як у них? Враження про європейський сервісі
В даний час наш співрозмовник намотує кілометраж за європейськими дорогами. Каже, що вони тут у відмінному стані: «Навіть так звані націоналки, так що якщо проскочили поворот, чи не переживаємо, їдемо далі. Адже дороги побудовані так, щоб водій не заблукав, особливо автобани. У Франції, наприклад, є такі дороги, на яких можна включити нейтральну передачу і котитися з однаковою швидкістю 5-10 км / год - був дуже здивований ». Із задоволенням розповідає і про європейський сервіс: «У Німеччині так само, як, втім, і в інших країнах, водії поважають один одного. Вони намагаються пропустити тебе, і якщо поліція бачить дрібні порушення, вона проявляє поблажливість. Тут є паркінги на невелику кількість машин, кемпінги, де можна також привести себе в порядок. Я в основному користуюся так званим «avtohof» - це ті ж паркінги, але там вже можна сходити поїсти, прийняти душ, причому оплата такого відпочинку становить десь 10 євро на добу. У цю суму включено також флаєр, по якій ти можеш відвідати кафе. Тут же за 2 євро можна випрати, на викачування та вивантаженнях також є душ і туалет. З тих європейських країн, де я був останнім часом, чистіше і затишніше всього у французьких об'єкти придорожнього сервісу. У Бельгії придорожній сервіс також розвинений, але добову або дводенну паузу я б тут не радив робити. Однак якщо так все-таки вийшло, краще зупинитися в тому місці, де відпочиває багато ваших колег ».
Без зайвих ризиків
Водіння автомобіля, тим більше багатотонної фури, - це одне з найбільш стресових занять в житті людей. Так, наприклад, якщо авто потрапляє в легке ДТП, рівень стресу можна порівнювати зі стрибком з парашутом. Тому для того щоб уникнути зайвих стресів, зберегти своє здоров'я та життя, важливо дотримуватися правила дорожнього руху, а також режим роботи і відпочинку. Сергій розповідає: «Режим моєї роботи строго нормований. Протягом тижня у мене три 15-годинних робочих дня і три 13-годинних. Але перебування за кермом не повинна перевищувати 9 годин і тільки два рази в тиждень можна перевищити цей ліміт до 10 годин водіння. Також є обов'язкова пауза, яка повинна бути не менше 45 хвилин. За порушення в різних країнах карають по-різному. Так, у Франції водієві, який порушив ці умови, доведеться викласти від 700 євро, а фірмі, на яку він працює, від 2100 євро. У Німеччині штрафні суми значно вище: 2100 і 8100 євро. Подібний режим дозволяє не заснути за кермом. У перший тиждень роботи потрібно обов'язково робити паузу в 24 або 45 годин на вибір водія. У цей час необхідно відпочивати в готелі. Якщо такого відпочинку не було, в Бельгії, Франції, Німеччини, Іспанії, Португалії, а також в інших країнах вам доведеться заплатити штраф. В інтернеті викладено багато рекомендацій для водіїв-далекобійників, багато є правил і умов. Хтось скаже, що я занадто мудрувати, але впевнений, що нагадування цієї інформації ніколи не буде зайвим. Адже ви піклуєтеся не тільки про власне життя, майно фірми, на яку працюєте, а й про своїх близьких і про тих людей, які опинилися з вами на дорозі ».
Завершує нашу розмову
Сергій добрим побажанням: «Всім великої удачі на дорогах. Особливий привіт моїм друзям і колегам Денису Швабу, Павлу Ходаскову, Олександру Фастова, Олександру Тихонову, Анатолію Міщенко і всім учасникам дорожнього руху. Будьте уважні за кермом! »
Юлія ПРАШКОВІЧ.
Якщо ви мрієте про роботу водія-далекобійника і, довго розмірковуючи над вибором майбутньої професії, вирішили все-таки спробувати себе в цій нелегкій справі, тоді ці поради - для вас.
- Перед кожною поїздкою (навіть за 100-200 км) перевіряйте стан автомобіля: тиск в шинах, рівень масла, охолоджуючої і гальмівної рідини. Перед поїздкою на 1000 км і далі краще заїхати в сервіс і провести повну діагностику. Звичайно, неприємності трапляються навіть після повного техобслуговування, але більшу частину поломок ви зможете запобігти.
- Не починайте свою кар'єру далекобійника в міжсезоння і взимку. Ожеледь, засніжені ділянки, сильні снігопади ускладнюють життя водієві. Крім того, в темний час доби на трасі водій втомлюється набагато швидше, ніж днем, а світловий день взимку досить короткий.
- Налаштуйте рацію на частоту, якою користуються інші далекобійники. Навіть якщо вони працюють на інші компанії, вони допомагають один одному на дорозі. Як мінімум ви заздалегідь дізнаєтеся, якщо попереду пробка, і зможете знайти об'їзної маршрут. За допомогою рації можна попросити про допомогу, якщо трапилася поломка, або отримати важливу інформацію (наприклад, про місце стоянки).
- Опрацьовуйте маршрут перед відправленням. Навіть якщо у вас є навігатор, в ньому не буде повної інформації про маршрут. Наприклад, ви не дізнаєтеся заздалегідь, де знаходяться стоянки для вантажних автомобілів, не зможете уточнити, де краще і дешевше переночувати. Все це краще уточнити заздалегідь, поспілкувавшись з іншими далекобійниками або просто пошукавши інформацію в інтернеті.
- Продумайте запасні способи зв'язку з начальством, клієнтом або близькими. Ваш робочий телефон може розбитися або сісти (на цей випадок краще мати зарядку з роз'ємом під прикурювач), загубитися, нарешті, просто закінчаться гроші. Тому купите запасну сім-карту з вигідним тарифом в роумінгу і недорогий, але надійний телефон.
- Будьте тричі уважні. Вантажний автомобіль - джерело підвищеної небезпеки на дорозі, і в аварії з вашою участю можуть загинути люди. Але навіть якщо ви дотримуєтеся правил дорожнього руху, ніколи не расслаб- ляйте: вашим сусідом по смузі може виявитися новачок або лихач, через якого ви ризикуєте потрапити в аварію. Не користуйтеся крайню ліву смугу і не намагайтеся доставити вантаж швидше, ніж це потрібно, перевищуючи швидкість.
- Всі документи - на машину і вантаж - краще тримати при собі. Якщо ви зупинилися на ніч або на обід, візьміть їх в таткові з собою. Одночасно варто зробити електронну копію документів на автомобіль, посвідчення водія, паспорта і носити з собою на флешці.
- Економте, але розумно. Якщо ви витрачаєте особисті гроші на житло, бензин, обіди, підбирайте ті місця, де буде і безпечно, і недорого. Не перестарайтеся: ночувати в машині на стоянці третій день поспіль або замінювати повноцінну їжу бутербродами не дуже корисно для організму і точно позначиться на вашому стані.
Поради підготовлені за матеріалами http://www.wtransports.com.
А як у них?