Статьи

В дорозі водій-далекобійник ...

  1. Зовсім не романтично: про головні мінуси професії
  2. А як у них? Враження про європейський сервісі
  3. Без зайвих ризиків

Ким мріють стати хлопчаки в дитинстві? Одні з задоволенням малюють у своїй уяві космічний корабель, на якому полетять в космос. Інші впевнені в тому, що будуть рятувати людей. Для третіх важливо зібрати якомога більше інформації про професії моряка. Тим часом чимало хлопців ще в дитячому саду грали в водія великої машини. Табуретка перетворювалася в кабіну, замість керма - порожня тарілка ...

Досить часто молоді люди, замислюючись про професії далекобійника, думають про романтику далеких доріг, про нескінченних подорожах і зустрічах з новими, цікавими людьми, незвичайними місцями. Однак в реальному житті далекобійник - одна з найскладніших і найнебезпечніших професій, все особливості якої водіям доводиться пізнавати на власних помилках.

Зовсім не романтично: про головні мінуси професії

Мозирянін Сергій Дайнеко про професії далекобійника не мріяв - так склалися обставини. Думає, що настане час, коли він буде працювати вдома, поряд зі своєю сім'єю. Однак у даний момент професію свою вважає цікавою і від довгих подорожей отримує задоволення.

Однак у даний момент професію свою вважає цікавою і від довгих подорожей отримує задоволення

В дорозі всі водії-далекобійники - друзі (Сергій Дайнеко - на передньому плані).

В дальнобой наш співрозмовник прийшов в 2009 році. Спочатку працював в російській компанії, потім перейшов в європейську. Пропрацювавши кілька років, вирішив на час залишити це заняття, так як молодій дружині потрібна була допомога - в сім'ї народився син. «Звичайно, головним плюсом нашої роботи вважаю високу заробітну плату, яка мене мотивує. Але мінуси також є. І основною складністю, з якою стикаються всі далекобійники, є розлука з близькими і коханими людьми. Особливо складно розлучатися зі своїм малюком. Ми, водії, в дорозі дуже переживаємо за свою сім'ю і десь на стоянці часом ділимося самі і вислуховуємо історії про чиїсь близьких. Я дуже вдячний своїй дружині Тетяні за те, що вона підтримує мене, часом терпить і завжди розуміє, приймає особливості моєї професії. Добре, що є інтернет і завдяки йому можливість хоча б зрідка телефонувати, ділитися новинами та почуттями один з одним. Я дуже люблю свою дружину, синочка Рому і в дорозі дуже сумую за своєю сім'єю. Це досить складно. Нещодавно пішов з життя мій дідусь, який був моїм справжнім другом. А я був у рейсі ... На жаль, буває і таке - ніхто від цього не застрахований », - ділиться з нами своїми думками Сергій.

А ще в далекій дорозі може статися що завгодно, починаючи від простого проколу колеса до зіткнення з лосем. І, ясна річ, такі ситуації передбачити неможливо. Водій постійна напруга в дорозі називає ще одним мінусом професії: «Щогодини може статися щось нове, не знаєш, як закінчиться твій день, а тому доводиться завжди бути напоготові».

Тому найкращим сервісом в дорозі водії-далекобійники вважають рацію. Саме вона дає можливість, якщо у тебе щось сталося, попросити допомоги. Адже майже всі далекобійники «в каналі» - у них включена рація, по якій, власне, вони і дізнаються всю дорожню ситуацію та й просто спілкуються.

Звичайно, коли вдома водія чекають сім'я, близькі люди, долати різні труднощі в дорозі набагато простіше. Все-таки надійний тил потрібен, навіть коли ти знаходишся за кілька тисяч кілометрів від дому. Навіть, напевно, в цьому випадку особливо важливі близькі стосунки зі своєю сім'єю. Але в дорозі не обійтися і без дружньої підтримки. У цьому наш співрозмовник переконаний. Повторює думку, озвучену спочатку: «В дорозі ми не одні, тому що, по-перше, у всіх нас є рація, по якій ми можемо зв'язатися один з одним в будь-якій екстреній ситуації, попросити допомоги, запитати, як проїхати або навіть просто поговорити . На дорозі не має значення, хто ти за національністю, в будь-якому випадку тобі завжди допоможуть. Ось простий приклад. Зараз я роблю паузу у Франції - стою на хорошому місці, тут створені всі умови для відпочинку. Стою тільки я і колега з Румунії. Так він з ранку прийшов, постукав і запитав, чи потрібно мені щось купити в магазині. Людині необхідно було зробити коротку паузу, він їхав в магазин, а тому поцікавився, чи потрібно і мені щось купити. Цю людину я бачив вперше. Звичайно, знання будь-якої іноземної мови хоча б на початковому рівні в нашій професії вітається. Але і без цього завжди можна постаратися зрозуміти один одного. На російських дорогах самотності також не відчувається. Тут, напевно, водії ще більш дружні. Є деякі траси, наприклад, на Владивосток, де водії особливо уважні один до одного. Тільки ти зупинився, за тобою відразу ж зупиняється хтось інший для того, щоб поцікавитися, чи потрібна тобі якась допомога ».

Додатковою складністю вважає і особливість організації побуту в дорозі. Водії практично завжди сплять в машині. Буває, що у вихідні ночівля організована в готелі, але знову ж таки це не завжди, і найчастіше далекобійникам доводиться вкладатися спати у власному авто. Тут же готують їжу: є газовий балон, все найнеобхідніше для того, щоб приготувати, наприклад, смачний сніданок. Водієві все доводиться робити самому, і це виховує в людині самостійність, організованість, вчить правильному плануванню. Втім, наш співрозмовник говорить, що в кабіні його машини і спальне місце, і кухонна зона організовані з великим комфортом: є можливість виспатися і добре відпочити без шкоди для здоров'я.

А як у них? Враження про європейський сервісі

В даний час наш співрозмовник намотує кілометраж за європейськими дорогами. Каже, що вони тут у відмінному стані: «Навіть так звані націоналки, так що якщо проскочили поворот, чи не переживаємо, їдемо далі. Адже дороги побудовані так, щоб водій не заблукав, особливо автобани. У Франції, наприклад, є такі дороги, на яких можна включити нейтральну передачу і котитися з однаковою швидкістю 5-10 км / год - був дуже здивований ». Із задоволенням розповідає і про європейський сервіс: «У Німеччині так само, як, втім, і в інших країнах, водії поважають один одного. Вони намагаються пропустити тебе, і якщо поліція бачить дрібні порушення, вона проявляє поблажливість. Тут є паркінги на невелику кількість машин, кемпінги, де можна також привести себе в порядок. Я в основному користуюся так званим «avtohof» - це ті ж паркінги, але там вже можна сходити поїсти, прийняти душ, причому оплата такого відпочинку становить десь 10 євро на добу. У цю суму включено також флаєр, по якій ти можеш відвідати кафе. Тут же за 2 євро можна випрати, на викачування та вивантаженнях також є душ і туалет. З тих європейських країн, де я був останнім часом, чистіше і затишніше всього у французьких об'єкти придорожнього сервісу. У Бельгії придорожній сервіс також розвинений, але добову або дводенну паузу я б тут не радив робити. Однак якщо так все-таки вийшло, краще зупинитися в тому місці, де відпочиває багато ваших колег ».

Без зайвих ризиків

Водіння автомобіля, тим більше багатотонної фури, - це одне з найбільш стресових занять в житті людей. Так, наприклад, якщо авто потрапляє в легке ДТП, рівень стресу можна порівнювати зі стрибком з парашутом. Тому для того щоб уникнути зайвих стресів, зберегти своє здоров'я та життя, важливо дотримуватися правила дорожнього руху, а також режим роботи і відпочинку. Сергій розповідає: «Режим моєї роботи строго нормований. Протягом тижня у мене три 15-годинних робочих дня і три 13-годинних. Але перебування за кермом не повинна перевищувати 9 годин і тільки два рази в тиждень можна перевищити цей ліміт до 10 годин водіння. Також є обов'язкова пауза, яка повинна бути не менше 45 хвилин. За порушення в різних країнах карають по-різному. Так, у Франції водієві, який порушив ці умови, доведеться викласти від 700 євро, а фірмі, на яку він працює, від 2100 євро. У Німеччині штрафні суми значно вище: 2100 і 8100 євро. Подібний режим дозволяє не заснути за кермом. У перший тиждень роботи потрібно обов'язково робити паузу в 24 або 45 годин на вибір водія. У цей час необхідно відпочивати в готелі. Якщо такого відпочинку не було, в Бельгії, Франції, Німеччини, Іспанії, Португалії, а також в інших країнах вам доведеться заплатити штраф. В інтернеті викладено багато рекомендацій для водіїв-далекобійників, багато є правил і умов. Хтось скаже, що я занадто мудрувати, але впевнений, що нагадування цієї інформації ніколи не буде зайвим. Адже ви піклуєтеся не тільки про власне життя, майно фірми, на яку працюєте, а й про своїх близьких і про тих людей, які опинилися з вами на дорозі ».

Завершує нашу розмову
Сергій добрим побажанням: «Всім великої удачі на дорогах. Особливий привіт моїм друзям і колегам Денису Швабу, Павлу Ходаскову, Олександру Фастова, Олександру Тихонову, Анатолію Міщенко і всім учасникам дорожнього руху. Будьте уважні за кермом! »

Юлія ПРАШКОВІЧ.

Якщо ви мрієте про роботу водія-далекобійника і, довго розмірковуючи над вибором майбутньої професії, вирішили все-таки спробувати себе в цій нелегкій справі, тоді ці поради - для вас.

  1. Перед кожною поїздкою (навіть за 100-200 км) перевіряйте стан автомобіля: тиск в шинах, рівень масла, охолоджуючої і гальмівної рідини. Перед поїздкою на 1000 км і далі краще заїхати в сервіс і провести повну діагностику. Звичайно, неприємності трапляються навіть після повного техобслуговування, але більшу частину поломок ви зможете запобігти.
  2. Не починайте свою кар'єру далекобійника в міжсезоння і взимку. Ожеледь, засніжені ділянки, сильні снігопади ускладнюють життя водієві. Крім того, в темний час доби на трасі водій втомлюється набагато швидше, ніж днем, а світловий день взимку досить короткий.
  3. Налаштуйте рацію на частоту, якою користуються інші далекобійники. Навіть якщо вони працюють на інші компанії, вони допомагають один одному на дорозі. Як мінімум ви заздалегідь дізнаєтеся, якщо попереду пробка, і зможете знайти об'їзної маршрут. За допомогою рації можна попросити про допомогу, якщо трапилася поломка, або отримати важливу інформацію (наприклад, про місце стоянки).
  4. Опрацьовуйте маршрут перед відправленням. Навіть якщо у вас є навігатор, в ньому не буде повної інформації про маршрут. Наприклад, ви не дізнаєтеся заздалегідь, де знаходяться стоянки для вантажних автомобілів, не зможете уточнити, де краще і дешевше переночувати. Все це краще уточнити заздалегідь, поспілкувавшись з іншими далекобійниками або просто пошукавши інформацію в інтернеті.
  5. Продумайте запасні способи зв'язку з начальством, клієнтом або близькими. Ваш робочий телефон може розбитися або сісти (на цей випадок краще мати зарядку з роз'ємом під прикурювач), загубитися, нарешті, просто закінчаться гроші. Тому купите запасну сім-карту з вигідним тарифом в роумінгу і недорогий, але надійний телефон.
  6. Будьте тричі уважні. Вантажний автомобіль - джерело підвищеної небезпеки на дорозі, і в аварії з вашою участю можуть загинути люди. Але навіть якщо ви дотримуєтеся правил дорожнього руху, ніколи не расслаб- ляйте: вашим сусідом по смузі може виявитися новачок або лихач, через якого ви ризикуєте потрапити в аварію. Не користуйтеся крайню ліву смугу і не намагайтеся доставити вантаж швидше, ніж це потрібно, перевищуючи швидкість.
  7. Всі документи - на машину і вантаж - краще тримати при собі. Якщо ви зупинилися на ніч або на обід, візьміть їх в таткові з собою. Одночасно варто зробити електронну копію документів на автомобіль, посвідчення водія, паспорта і носити з собою на флешці.
  8. Економте, але розумно. Якщо ви витрачаєте особисті гроші на житло, бензин, обіди, підбирайте ті місця, де буде і безпечно, і недорого. Не перестарайтеся: ночувати в машині на стоянці третій день поспіль або замінювати повноцінну їжу бутербродами не дуже корисно для організму і точно позначиться на вашому стані.

Поради підготовлені за матеріалами http://www.wtransports.com.

А як у них?

Новости


 PHILIP LAURENCE   Pioneer   Антистресс   Аромалампы   Бизнес   Игры   Косметика   Оружие   Панно   Романтика   Спорт   Фен-Шуй   Фен-Шуй Аромалампы   Часы   ЭКСТРИМ   ЭМОЦИИ   Экскурсии   визитницы   подарки для деловых людей   фотоальбомы  
— сайт сделан на студии « Kontora #2 »
E-mail: [email protected]



  • Карта сайта